تور سامویی

راهنمای سفر به تور سامویی و تور تایلند

تور سامویی

راهنمای سفر به تور سامویی و تور تایلند

  • ۰
  • ۰
معبد آنک کوسون سالا پاتایا
آنک کوسون سالا معبد بزرگ سه طبقه ی با شکوهی است که، محل عبادت و موزه است. در واقع این بنا یک معبد چینی میباشد که در 15 کیلومتری جنوب شهر ساحلی پاتایا واقع شده است. در اصل این موزه در کنار یک دریاچه زیبا در مجتمع معبد یانسانگ وارارام پاتایا قرار دارد.  این موزه کهن، که همچنین به عنوان وحی آنک کوسون سالا شناخته می شود و یکی از بهترین مجموعه های هنر چینی در تایلند است.
آنک کوسون سالا به معنای "خانه خدایان" میباشد، این بنا در سال 1987 برای پادشاه بمبئول آدولادج یا ر اما IX سلسله چاکری ساخته شد. این معبد چینی در حال حاضر به عنوان یک موزه تلقی میشود که مجموعه ای بسیار منحصر به فرد از عتیقه های چینی، هنر چینی، تصاویر بودا، مجسمه های برنز و تعداد زیادی از مجسمه های خدایان چینی در آنجا دیده می شود. یکی از نکات برجسته و نادری که در خارج از چین دیده می شود، نمایش دائمی برخی از ارقام ارتش سرخ پوستان، از جمله ارابه و اسب است. تمام مجسمه ها و نمایشگاه ها در داخل و خارج ساختمان 3 طبقه ای معبد نمایش داده می شود اما منظره های زیبا و دلپذیری از اطراف معبد در تراس آنک کوسون سالا قابل نمایش است.
قبل از ورود به ساختمان شما می توانید تعدادی از چهره های اساطیر چینی و دو شیر بزرگ و سنگین پکن را ببینید.  در داخل موزه مجموعه ای از سفال چینی اصل که از چند سلسله ما قبل برجای مانده است، وجود دارد که یکی از آنها سلسله شانگ میباشد و البته ناگفته نماند که قدمت این سفال ها حداقل 3،000 سال خواهد بود.  همچنین در نمایشگاه مجسمه هایی از 18 راهبان شائولین وجود دارد که همه آنها یک فرم هنر رزمی است که معبد شائولین 15 ساله چین در آنجا مشهور است.
در داخل ساختمان مرکزی معبد، چهره های ساخته شده با دست وجود دارد که از آراشت 8 است که پیروان بودا هستند و آنها به مرحله ی بالایی از روشنگری رسیده اند . تعداد زیادی از عتیقه های گرانبها، نقاشی ها، مجسمه ها و آثار هنری در اینجا به نمایش گذاشته شده است که بعضی از آنها توسط دولت چین به کشور تایلند اهدا شده اند. 60 مجسمه گرانیتی از خدایان و الهه های مختلف، و همچنین عروسک های زودیاک چینی و مجسمه های حیوانی به نمایش گذاشته شده اند در طبقه همکف قرار دارند و همچنین برخی از اقلام بسیار منحصر به فرد مانند تعدادی از چهره های رزمندگان قرمز مایل به قهوهای و اسب ها، ارابه ها و آرامگاه امپراطور چین شی و همچنین تاج و تخت طلایی اش می توان مشاهده کرد.
موزه همچنان تا طبقه دوم ادامه دارد، جایی که شما می توانید مجسمه های بیشتری از خدایان و الهه های چینی و همچنین یک نمایشگاه در فضای باز از جزئیات زندگی چینی را ببینید. ناگفته نماند که یک نمایشگاه برای نمایش آثار فرهنگی تایلندی مانند تزئینی های های چوبی ، خانه های سنتی تایلندی ، ابزارهای تایلندی کلاسیک ، ماسک های خون آشام و دیگر مجسمه های چوبی حکاکی شده وجود دارد.  طبقه سوم به مجموعه ای از تصاویر بودا اختصاص داده شده است و تابلوهای نقاشی چینی زیادی از هر دو فرقه  Mahayana و  Theravada به نمایش گذاشته شده اند.
ساعت کاری این معبد و موزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر بوده و شما برای بازدید نیاز به دریافت و خریداری بلیط هستید.
 اگر شما وسیله ی حمل و نقل شخصی ندارید، شما می توانید یک تاکسی برای نیم روز یا روز کامل از پاتایا اجاره کنید و از این معبد گاه چینی بازدید کنید زیرا این موزه تقریبا 20 کیلومتر از شهر پاتایا فاصله دارد. البته به هنگام بازدید احترام به قوانین این معبد را فراموش نکنید، حتی اگر یک بودایی نیستید، این مکان برای مردم تایلند ارزش فرهنگی بالایی دارد. جالب است که بدانی معبد آنک کوسون سالا به باغ گرمسیری نونگ نوچ پاتایا نزدیک بوده ئ به راحتی میتوانید در یک روز از هر دو دیدنی بازدید کنید و لذت ببرید.
جهت اطلاع از آفرهای تور تایلند با ما در تماس باشید.                   02188851080
  • ۹۶/۰۷/۲۵
  • تور تایلند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی