تور سامویی

راهنمای سفر به تور سامویی و تور تایلند

تور سامویی

راهنمای سفر به تور سامویی و تور تایلند

  • ۰
  • ۰
جمعه بازار چاتوچاک بانکوک
ممکن است فکر کنید که در طول زندگی خود تعداد زیادی بازارهای بسیار شگفت انگیز را بازدید کرده اید، اما ما کاملا مطمئن هستیم که هیچ کدام به اندازه ای بازار چاتوچاک در بانکوک هیجان انگیز نباشد. شهر بانکوک از لحاظ مرکز خرید و بازار خیابانی کمبودهایی ندارد و بازارهای خیابانی معمولا ارزان ترین مکان برای خرید هستند. این امر لزوما دلیل بر بی کیفیت بودن کالاهای فروخته شده نیست. در چاتوچاک انتظار می رود که قیمت ها به طور کلی ارزان تر از مراکز خرید خیابان های سیلوم و سوخومویت باشد. بسیاری از مغازه ها در اکثر نقاط مرکزی شهر بانکوک دارای شعبات مختلف هستند و محصولات مشابه را با قیمت های بسیار پایین تر میفروشند.
بازار چاتوچاک بانکوک تقریبا میشه گفت برترین و بزرگترین بازار بانکوک و یکی از بزرگترین بازارهای جهان است. مقیاس وسعت آن بسیار باورنکردنی است، مساحتی به اندازه ی 70 هکتار که شامل بیش از 15000 مغازه و دست فروش میباشد و در هر روز بیش از 200000 بازدید کننده دارد البته حدود 30 درصد از بازدیدکنندگان گردشگران خارجی هستند. مجموع هزینه های خرید در آنجا به 30 میلیون بات میرسد. فروشندگان جمعه بازار چاتوچاک بانکوک طیف وسیعی از محصولات را به فروش میرسانند، که شامل لوازم خانگی، صنایع دستی، صنایع دستی مذهبی، هنر، عتیقه فروشی، حیوانات زنده (که متأسفانه اغلب این حیوانات در شرایط بی رحمانه ای قرار دارند)، کتاب، موسیقی، لباس، غذاهای محلی، گل و گیاهان و غیره. هنگام خرید کالا در بازار چاتوچاک، به ویژه عتیقه جات، عاقلانه است که چند اقدام را انجام دهید.  کالاها را کاملا بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ آسیبی ندارند، البته بهتر است به هنگام خرید با یک کارشناس همراه شوید.
قبل از رفتن به بازار چاتوچاک شما جوری برنامه ریزی کنید که حداقل نیم روز در آنجا هستید، بنابراین قبل از حرکت یک سری لوازم ضروری را همراه خود داشته باشید تا یک روز هیجان انگیزی را تجربه کنید. حدلامکان  لباس های سبک و راحت بپوشید، برای مثال شلوارک و تی شرت و از یک جفت کفش ورزشی یا صندل راحتی استفاده کنید، عینک آفتابی، کلاه و استفاده از کرم ضد آفتاب و یک کوله پشتی برای گذاشتن خریدهایتان لوازم ضروری هستند . توصیه می شود که کوله پشتی خود را در جلو قرار دهید تا مورد سرقت فرار نگیرد و پول نقد به اندازه کافی بردارید زیرا اکثر فروشندگان کارت های اعتباری را قبول نمی کنند.
اگر در تور تایلند شرکت کرده اید باید بدانید که ساعت های بازدید و خرید از بازار، روزهای یکشنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر هستند، بازار چاتوچاک نیز در روزهای جمعه به عنوان یک بازار برای عمده فروشان است، اما هیچ مشکلی برای خرید عادی در این روز وجود ندارد.  بخش گیاهان و باغبانی نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. بازار چاتوچاک همیشه در طول روز بسیار گرم و مرطوب می شود و شاید این مسئله تجربه خوبی را برای شما رقم نزد اما برای اکثر مردم مزایا و قیمت های مناسب این بازار از معایب آن مهم تر است. اما ما به شما پیشنهاد میکنیم که در ساعات اولیه روز تا زمانی که هوا خنک تر است از بازار دیدن کنید و خریدتان را انجام دهید. بهترین مسیر برای دسترسی به بازار چاتوچاک بانکوک متروهای هوایی بوده که باید در ایستگاه Mo Chit پیاده شوید، این ایستگاه تا بازار چاتوچاک تنها 5 دقیقه فاصله دارد.
جهت اطلاع از آفرهای تور تایلند با ما در تماس باشید.                        02188851080
  • ۹۶/۰۹/۲۹
  • تور تایلند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی